::All She Knows::
♥LadyBoss♥

Navigation : Hover the image



Journal Profile Linkies Stuff

Assalamualaikum :) Welcome to my Unprivate Diary. Could you do me a favor please ? Hit that "follow" button on your right. Hate the owner and the blog ? Just press ctrl+W and there you go..♥


♥Leave Your Footsteps Here♥

♥Facebooking me, Ask me♥

Facebook
Ask me


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Edriana A.E
Others:   


Tips : Ceria Selalu | Muka Mesti Ada Senyum :)



Assalamualaikum ^^ ♥


Muka Mesti Ada Senyum Barulah akan sentiasa happy ..
*Pandang girl belah kanan tu sahaja . Abaikan muka sebelah kiri yang tak comel nih .^^ * 


TADAAA .. Muka mestilah sentiasa kena nampak ceria . Barulah hidup akan sentiasa happy . Kan-3 ? Macam EA .. Korang fikir EA ni jenis macam mana ? Seriiusss 48 jam 59 minit 59 saat ke ? Haha . Bagi EA , EA bukanlah jenis yang suka serious sangat ! Happy Happy Meal gitu . Haha. Tak suka lah serius sangat . Nanti otakk manyak serabut maa ~

Kerek je kan ? EA nak share siket lah tips macam mana nak ceria selalu . Alahh .. tips yang simple mimple je . Sebab , EA kan budakk yang ceria selalu . Happy nak mampuss . Periang macam kanak-kanak ribena :) Tak percaya ? Ce tanya kengkawan EA. Confirm diorang akan kata gitu ! (perasan je lah kau nih EA oiyyy) Haha ...

1) SENTIASA BERFIKIRAN POSITIF

Oh yeahh . Berfikiran positif terhadap semua benda . Semua yang berada di sekeliling anda. Jangan terlalu ikutkan perasaan jika terjadi sesuatu perkara yang tidak diingini . Kalau dekat tempat kerja tu , pastikan suasana di situ , selesa , ceria , bersih dan ada bau-bauan yang wangii-wangi . Alah , kalau penyembur wangi tu abess. Guna je lah Shieldtox ke . 2 in 1 lagi tuh .. Boleh matikan serangga + menjadikan persekitaran anda berbau wangii. HAHA.

2) SELALU MEMAAFKAN ORANG LAIN

Jika kita mempunyai sikap yang selalu memaafkan orang lain , maka hidup kita akan sentiasa ceria dan happy selalu ... Ye lah . Kalau kita ada buat salah dekat orang kan .. Then , kita tak mintak maaf dekat diorang.. Ada hidup korang akan ceria ? For sure tak lah kan ?  So, saling memaafkan orang lain . dan selalulah mintak maaf kat orang . Hidup Ceria Aman Sentosa . Hihi ;)

3) BERGAUL DENGAN RAKAN YANG BOLEH MENCERIAKAN HIDUP ANDA

Wahh ! Suka Suka .. EA suka kalau dapat bergaul dengan orang seperti ini . Boleh menceriakan hidup kita apabila kita dalam kesedihan . Tambah-tambah kalau kengkawan kita tu suka buat lawakk ! Tak ke best macam tuhh ? Hee . Bak kata kawan-2 EA yang lain , diorang cakap EA suka buat orang tersenyum . Hohohoo ~!

4) JANGAN TERLALU MEMIKIRKAN MASALAH

Ye . Ini lagii penting kalau nak diri tu sentiasa ceria ! . Pada sesiapa yang banyakk masalah sangat tuh . Tak kira lah , masalah dengan keluarga ke , masalah dengan boyfie/girlfie korang ke , masalah dengan kengkawan ke , masalah dengan sapa2 je lah kan .. Korang jangan pulakk terlalu memikirkan masalah tuh . Itu akan membuatkan korang akan bertambah runsing , tension dan akan selalu marah-marah . Padahal , masalah tu , boleh disettle kan dengan baik . Kan-3 ? 

5) LAKUKAN AKTIVITI YANG KITA SUKA

Hehe . Apa yang korangg suka buat ehh ? Kalau EA , Lyssa suka saaaaaaangat online , ber-blog , and dengar lagu . Hee. Walaupun aktiviti ini hanya mengadapp lappy je kan . Hidup EA sentiasa ceria wooo . Sebab masalah akan kurang kalau kita buat aktiviti yang kita suka. Daripada asyik dokk pikirkan masalah je kan . Sampai bila kita nak dapat saat-saat ceria kan ?Kehkeh . Betul takk ?