::All She Knows::
♥LadyBoss♥

Navigation : Hover the image



Journal Profile Linkies Stuff

Assalamualaikum :) Welcome to my Unprivate Diary. Could you do me a favor please ? Hit that "follow" button on your right. Hate the owner and the blog ? Just press ctrl+W and there you go..♥


♥Leave Your Footsteps Here♥

♥Facebooking me, Ask me♥

Facebook
Ask me


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Edriana A.E
Others:   


Apa Yang Kita Perlu Buat Apabila Merindui Seseorang Yang Kita Sayang



Assalamualaikum ^^ 

   



Baru je tadi EA bukak ask.fm EA and apa yg EA dapat ialah jeng jeng jeng --> SOALAN :) Soalan dari anonymous .. Actually , dah lama EA tak update blog sebab selalu busy and tak ada masa . Hehe . Maafkan EA k ? Memang ramai dah tanya " Kenapa EA dah lama tak update blog ? " , " kemana EA menghilang ? lama tak update " Hehehe , sowie guys .. Hope korang dapat maafkan EA . Kesian anonymous ni . Dah dua hari dia tunggu EA untuk reply . Hehe . Sorry again :) Okay2 , back to the question . EA akan jawab k ? Enjoy :)

Bila Kita Merindui Seseorang :')



Rindu dekat EA tak ? Muehehe . Perasan je EA ni :P Ye laa , siapalah yang nak rindu dekat EA . Huhuhu :) Cara dibawah ialah cara yang EA gunakan apabila EA merindui someone ..

Okay2 , setiap orang mempunyai hati dan perasaan yang berbeza . Antara kata hati dan kata lisan , sangat berbeza . Kata lisan selalunya menipu diri orang lain dan kadang-kadang juga menipu diri sendiri . Kata hati lebih jujur . Oleh itu , manusia selalu mengikut kata hati . 

Sejujur mana pun kita ni , kadang-kadang boleh menyakitkan hati seseorang . Jadi , untuk tidak menyakitkan hati seseorang , orang itu perlu berfikir mana yang terbaik untuk diri dia dan diri orang lain .

Sebanyak mana pun perkataan " SAYANG " yang diucapkan oleh lisan , tak semestinya dari kata " HATI " nya sendiri . Menipu dengan perasaan sendiri ? Apa maknanya itu ? Menjaga hati ? Mungkin si dia ingin menjaga hati seseorang itu . Tanpa dia sedar dia menipu dirinya sendiri .

Apa nak buat bila rindu ? Macam2 boleh kita buat kalau kita rindukan seseorang tu . Boleh luahkan terus pada orang tersebut yang kita rindu dekat dia . Ada jugak yang pilih untuk pendamkan je perasaan rindu tu . Its up to you . Asalkan tak menyusahkan orang lain :) Ada jugak yang pilih untuk meluahkan perasaan rindu di blog , facebook , twitter dan sebagainya . Tapi bagi EA , the best way bila rindu adalah luahkan pada Yang Maha Esa . Caranya ? Berdoa :D

Kalau kita rindukan seseorang , amalkan doa Nabi Yusuf kepada Zulaikha . " Ya Allah , sampaikan lah salam rinduku kepada ******** **** ( nama penuh insan tersebut ) sehingga aku menjadi kerinduannya . 

Kalau kita selalu doa macam ni bermaksud kita sentiasa ingat insan yang dirindui itu dalam doa kita . Bak kata orang dulu2 , " ingat daku dalam doamu " . Hehehe ~ Doa boleh jadi penguat kasih antara dua insan . InsyaAllah :D

Orang cakap , kalau kita sukakan seseorang , lebih baik kita jangan bagitau dia . Sebab nanti Allah kurangkan rasa cinta kita pada dia . Betul ke ? And lagi satu , ada jugak orang cakap , kalau kita pendam perasaan kita pada seseorang , nanti dapat pahala . 

Tapi , sampai bila perasaan tu nak dipendamkan ek ? Sehingga kita dapat petanda bahawa ternyata memang dia adalah jodoh kita . Luahkan perasaan kepada Allah SWT jauh lebih baik dan lebih menenangkan jiwa . #SeriousTalk :D

Bila kita sayangkan seseorang , mungkin dia sayangkan orang lain . Bila kita rindukan seseorang , mungkin dia rindukan orang lain . Bila kita mengharapkan seseorang sentiasa berada di sisi kita , mungkin si dia mengharapkan orang lain berada di sisinya . 

That's all from me :D Semoga cara diatas berkesan . InsyaAllah :)